Analiza benchmarkingowa na rynku portali medycznych
CASE STUDY
CASE STUDY
Problem:
Zgłosił się do nas Klient z gotową koncepcją nowego portalu usługowego na rynku medycznym. Jednak aby podjąć dobrą decyzję i w odpowiedni sposób przygotować serwis do wejścia na rynek, potrzebował kilku informacji:
Nasze rozwiązanie:
Zaproponowaliśmy klientowi stworzenie analizy benchmarkingowej. Jest to analiza, w której poddaje się ocenie najlepsze praktyki występujące w danym obszarze i na ich podstawie przygotowuje się rekomendację do dalszego działania.
Pierwszym etapem analizy była identyfikacja konkurencji. W sumie ocenie poddano 20 największych portali medycznych, skierowanych do pacjentów. Badaniem zostały objęte portale poradnikowe tj. medonet.pl oraz usługowe tj. znanylekarz.pl
Kolejny etap polegał na identyfikacji dobrych praktyk i ocenie serwisów. Serwisy oceniane były pod kątem ilości użytkowników, częstotliwości publikacji, rodzaju publikowanych treści, autorów treści, strategii promocji i jeszcze kilku dodatkowych czynników ważnych dla klienta.
W trakcie naszych działań zidentyfikowaliśmy również źródła finansowania portalu na jego etapie początkowym czyli sprawdziliśmy, które portale pozyskiwały inwestora lub fundusze europejskie. Przedstawiliśmy sposoby na monetyzację portalu (określenie możliwych sposobów zarabiania na serwisie internetowym).
Końcowy raport zawierał rekomendacje dotyczące możliwych działań promocyjnych oraz rodzaju treści, który sprawdza się w portalach medycznych dla pacjentów.
ul. Morawskiego 5/333
30-102 Kraków, Polska
M: +48 668 759 555
M: +48 503 666 166
Właścicielem strony i marki Markethub.pl jest:
Infomedia Group Sp. z o.o. Sp. k.
NIP:6793149555
REGON:367268936
KRS:0000677473