analiza domów modułowych

Analiza domów modułowych

W ostatnim czasie została przeprowadzona obszerna analiza rynku oraz konkurencji dla naszego klienta z branży domów modułowych w Polsce. Domy modułowe, znane także jako prefabrykowane domy to rodzaj konstrukcji budowlanych, w których różne elementy lub moduły domu są produkowane w fabryce, a następnie transportowane na miejsce budowy i tam montowane. Te elementy mogą obejmować ściany, podłogi, dachy, drzwi, okna i inne komponenty konstrukcyjne.

Nasza analiza

Nasza analiza obejmowała takie elementy jak:

  • identyfikacja konkurencji na podstawie wyniku netto za ostatnie lata 
  • analiza rynku w tym oszacowanie wielkości i wartości rynku oraz otoczenie branżowe
  • segmentacja rynku 
  • analiza grupy docelowej
  • kanały dystrybucji
  • analiza cenowa
  • analiza produktowa i usługowa  konkurencji
  • analiza działań marketingowych
  • analiza haseł wpisywanych przez potencjalnych klientów w wyszukiwarce 

Cel analizy

Do głównych celów analizy było ukazanie naszemu klientowi, w którym miejscu jest na rynku względem konkurencji, a następnie ulepszenie swoich działań oraz strategii, zwiększenie sprzedaży jak i poznanie głównych trendów na rynku.

Efekty analizy

Do przykładowych wniosków z przeprowadzonej analizy należą:

  • Polska zajmuje 11. miejsce pod względem produkcji domów modułowych w Europie. 
  • Rynek domów modułowych można podzielić na całoroczne oraz domki letniskowe, wypoczynkowe i rezydencje wiejskie.
  • Niemcy są największymi dostawcami domów modułowych w Polsce, natomiast Polska kupuje najwięcej od Estonii. 
  • Na rynku funkcjonuje niespełna 1 tys. firm produkujących i wykonujących domy modułowych w Polsce.
  • Do najpopularniejszych działań marketingowych podmiotów działających na rynku należą reklamy w mediach społecznościowych publikowanych w określonym czasie oraz wiele innych. 

Korzyści dla klienta

Przeprowadzenie wszechstronnej analizy pozwoliło naszemu klientowi działającemu na rynku domów modułowych na lepsze zrozumienie otoczenia, konkurencji i klientów oraz na skuteczne dostosowanie strategii biznesowej i marketingowej. 

  • Identyfikacja konkurencji: umożliwiło klientowi zrozumienie, kto dominuje na rynku i jak można się z nimi skutecznie konkurować.
  • Analiza rynku i oszacowanie wielkości i wartości rynku: pozwaliło na określenie potencjału i możliwości wzrostu. 
  • Segmentacja rynku: pozwoliło na podzielenie rynku na różne grupy klientów o podobnych potrzebach i preferencjach. To pomogło lepiej dopasować ofertę do różnych grup docelowych i zwiększyć skuteczność działań marketingowych.
  • Kanały dystrybucji: pomogło zidentyfikować, gdzie potencjalni klienci szukają informacji o domach modułowych i w jaki sposób chcieliby je zakupić.
  • Analiza cenowa: zrozumienie, jakie ceny oferują konkurenci oraz jakie są oczekiwania klientów, pozwoliło na ustalenie konkurencyjnej strategii cenowej, uwzględniającej wartość produktu i usług dla klientów.
  • Analiza produktowa i usługowa konkurencji: poznanie oferty konkurencji pozwoliło na identyfikację mocnych i słabych stron  produktów oraz usług naszego klienta, oraz pozwoliło dostosować własne oferty tak, aby wyróżnić się na tle konkurencji.
  • Analiza działań marketingowych: badanie działań marketingowych konkurentów, takich jak kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych czy strategia content marketingowa, pozwoliło zrozumieć, jakie kanały i treści są skuteczne w przyciąganiu klientów.
  • Analiza haseł wpisywanych przez potencjalnych klientów w wyszukiwarce: to część analizy słów kluczowych, która pozwala zrozumieć, jakie frazy wyszukiwane są przez potencjalnych klientów. To umożliwia zoptymalizowanie treści na stronie internetowej oraz kampanii reklamowych.

Raport z analizy

Analiza przeprowadzona dla klienta z branży domów modułowych była przygotowana w dwóch oddzielnych raportach. Pierwszy obejmował analizę rynku, w której znalazły się elementy dotyczące danych statystycznych, otoczenia branżowe, trendów, segmentacji rynku, kanałów dystrybucji, analizy cenowej.

W drugiej części raport przedstawiała analizę konkurencji, w której skupiono się na głównych graczach na rynku. Analiza została poszerzona o badanie “Tajemniczego klienta”. Badanie miało na celu pozyskanie informacji na temat ilości sprzedanych domów przez konkurentów. Każdy z raportów zawierał główne wnioski oraz rekomendacje dla naszego klienta, które mógł wdrożyć w swojej firmie.

Autor: Dominika Będkowska

Ze względu na umowę o poufności w tym studium przypadku nie podajemy szczegółów ani wszystkich elementów wykonanej analizy rynku.

Porozmawiajmy, jak analiza rynku może pomóc w dalszym rozwoju Twojej firmy!

Zadzwoń lub napisz do nas! 503 666 166 lub 668 759 555

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.