Kiedy potrzebna jest analiza rynku – Infografika

Analizy rynkowe mają bardzo szerokie zastosowanie w biznesie. Wspierają ekspertów, menedżerów i przedsiębiorców podczas podejmowania kluczowych decyzji w wielu różnych obszarach funkcjonowania ich firm.

Badania i analizy rynkowe pozwalają dogłębnie poznać każdy z trzech obszarów otoczenia firmy – rynek, konkurencję i klientów. Mogą ponadto dostarczyć ważnych konkluzji na temat zarówno samej firmy, jak również jej marek, działań operacyjnych, strategii, produktów czy usług.

Istotną cechą analiz rynku jest również ich praktyczny wymiar. Polegają one bowiem nie tylko na zgromadzeniu i zweryfikowaniu danych rynkowych, przeanalizowaniu informacji i wyciągnięciu z nich rzetelnych wniosków, ale także przekształceniu uzyskanej w ten sposób wiedzy w praktyczne rekomendacje.

Analiza rynku jest potrzebna, gdy decydujesz o rozwoju biznesu

Kiedy potrzebna jest analiza rynku - Infografika

Chcesz lepiej poznać branżę, konkurencję i klientów

Informacje o tym, co dzieje się na rynku, są istotne przy podejmowaniu dosłownie każdej decyzji biznesowej – nawet jeśli dotyczy to zmian o charakterze nie strategicznym, a operacyjnym.

Z którym dostawcą nawiązać współpracę? Jak dostosować logistykę do preferencji klientów? Jak dobrać budżet na kampanie reklamowe? W które innowacje lub narzędzia zainwestować?

Wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę

Wejście na rynek z nową ofertą może przynieść większe zyski, jeśli u podstaw projektowania produktu, produkcji, dystrybucji i marketingu stoją rzetelne, sprawdzone dane rynkowe.

Którą technologię zastosować w produkcji? Jaka cena będzie optymalna dla każdej wersji produktu? Które kanały dystrybucji będą najbardziej zyskowne? Które kanały marketingowe wykorzystać?

Tworzysz analizę wykonalności dla nowej inwestycji

Analiza rynku typu due diligence pomaga poznać całościowy obraz rynku – m.in. bariery wejścia, czynniki sukcesu, potencjalnych klientów, kluczowych graczy oraz zależności rynkowe.

Które segmenty rynku są najbardziej zyskowne? Jakie pozwolenia, licencje i certyfikaty należy zdobyć? Co sprawiło, że liderzy w branży osiągnęli sukces? A co doprowadziło do porażki innych firm?

Wchodzisz z obecną ofertą na nowy rynek krajowy lub zagraniczny

Przed podjęciem decyzji o rozszerzeniu działalności na nowe rynki, trzeba je dogłębnie poznać, aby móc przygotować skuteczną strategię rozwoju biznesu.

Czy na rynku jest jeszcze miejsce dla nowego gracza? Jakie są prognozy rozwoju rynku na najbliższe lata? Jakie są bariery wejścia na rynek? Jakie są koszty wyjścia z rynku w razie niepowodzenia?

Chcesz zwiększyć sprzedaż i efektywność marketingu

Przygotowując plany działań rozwojowych w obszarze marketingu i sprzedaży, warto dotrzeć do jak najbardziej szczegółowych informacji m.in. o konkurencji oraz klientach.

Jakie są działania promocyjne i budżety reklamowe konkurencji? Z których kanałów komunikacji najczęściej korzystają potencjalni klienci i w jaki sposób ich używają? Jak wygląda proces zakupowy?

Przygotowujesz biznesplan i dokumentację dla inwestora

Lepiej znając obecną i prognozowaną sytuację w branży, przygotujesz bardziej przekonujące wyliczenia i biznesplany oraz łatwiej przekonasz inwestorów do swojego pomysłu.

Jaka jest obecna wielkość i wartość rynku? Jak rynek będzie rozwijał się w kolejnych latach? Jak będą zmieniać się preferencje i potrzeby konsumentów? Które światowe trendy zdominują lokalny rynek?

Opracowujesz aplikację dotyczącą grantu lub dotacji

W procesie pozyskiwania, realizacji oraz rozliczania grantów i dotacji bardzo ważne jest posiłkowanie się twardymi danymi pochodzącymi m.in. z badań i analiz rynkowych.

Jak udowodnić, że projekt zaowocuje zyskami? Jakie szacunki dotyczące rozwoju rynku zastosować? Jak wygląda otoczenie konkurencyjne obecnie i jakich zmian można spodziewać się w przyszłości?

Analiza rynku jest ważna na każdym etapie rozwoju firmy, marki i produktu

Analiza rynku przynosi przedsiębiorstwom realne korzyści na każdym etapie cyklu życia firmy, marki oraz produktu. Pomaga ocenić szansę na sukces w stosunku do m.in. nowego konceptu, innowacyjnej oferty albo niedawno odkrytej niszy rynkowej. Dostarcza twardych danych potrzebnych do zaprojektowania strategii rozwoju – np. strategii sprzedaży i marketingu lub strategii wejścia na rynki zagraniczne. Pomaga udowodnić inwestorom oraz instytucjom oferującym dotacje i granty, że dany pomysł wygeneruje zysk. Umożliwia zwiększenie efektywności codziennych działań dzięki zidentyfikowaniu barier wzrostu, czynników sukcesu, nowych rynków lub segmentów klientów.

Potrzebujesz analizy dla Twojej firmy?

Zadzwoń 503 666 166 lub 668 759 555

lub napisz na info@markethub.pl

Porozmawiajmy, jak analiza rynku może pomóc

w dalszym rozwoju Twojej firmy!

Zadzwoń lub napisz do nas! 503 666 166 lub 668 759 555

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.