Zlecenia infobrokerskie bywają różne, jednak łączy je jedno. Do ich realizacji korzystamy zawsze z otwartych źródeł informacji. Otwartych znaczy legalnych i dostępnych dla każdego. Prócz identyfikacji tych źródeł, ważna jest jeszcze umiejętność ich analizy. Aby przybliżyć jak działamy, opisaliśmy jedną z naszych realizacji. Tym razem do naszych zadań należała analiza czynników sukcesu.
Zgłosił się do nas klient, który chciał wejść na rynek technologiczny. Miał własne know how, jednak interesowało go, w jaki sposób podobne mu firmy rozwijały swój biznes. Klient wskazał nam 4 przedsiębiorstwa do analizy. Naszym zadaniem, między innymi, było ustalenie tzw. czynników sukcesu czyli elementów w historii firmy, które sprawiły, że firma osiągnęła sukces rynkowy.
HISTORIA FIRMY JAKO ŹRÓDŁO INFORMACJI
W pierwszej kolejności analizie poddana została historia każdej firmy. Od jej powstania aż do obecnej sytuacji. Zwracaliśmy uwagę na pojawienie się nowych wspólników lub ich wyjście.
Na przekształcenia formy prawnej spółek. W przypadku jednej z firm, kluczowym elementem było ustalenie, że firma zmieniła nazwę.
Ważnym elementem dla wszystkich firm, było rozpoznanie źródeł finansowania rozwoju przedsiębiorstw. Analizie poddane zostały wyniki konkursów i dotacji ze środków Unii Europejskiej. Sprawdziliśmy także informacje prasowe dotyczące inwestycji prywatnych funduszy kapitałowych w spółki technologiczne.
STRONA WWW JAKO ŹRÓDŁO INFORMACJI
Kolejnym krokiem była analiza stron www firm oraz informacji o firmach w mediach. Szukaliśmy informacji o ważnych wydarzeniach firmowych, rozwoju zespołu, nagrodach etc.
Klient wskazał, że ważnym elementem dla niego jest ustalenie struktury zatrudnienia w firmie. Udało się nam zdobyć te informacje z wykorzystaniem otwartych źródeł informacji.
W kolejnych etapach researchu zidentyfikowaliśmy konferencje oraz targi, na jakich firma promowała swoje produkty. Z wywiadów z zarządem udało nam się wywnioskować, w jaki sposób firma sama identyfikuje swoje czynniki sukcesu.
Analizie poddana została również oferta firmy oraz jej sieć dystrybucji. To oczywiście tylko część zasobów informacyjnych, jakie wykorzystujemy w tego rodzaju projektach. Niezmiennie, oprócz darmowych źródeł informacji, wykorzystujemy także zasoby komercyjne.
ANALIZA CZYNNIKÓW SUKCESU
W finalnym raporcie klient otrzymał od nas między innymi listę rekomendacji, które naszym zdaniem przyczyniły się do osiągnięcia przez wskazane firmy sukcesu rynkowego.
Wśród czynników sukcesu wymienić można:
- zewnętrzne finansowanie na odpowiednim etapie rozwoju
- zatrudnienie specjalistów w wybranym obszarze
- przejęcie firmy, która pozwoliła na dywersyfikację oferty
- marketing kierowany w dobrze zdefiniowaną grupę odbiorców
- własna fabryka, zamiast produkcji zewnętrznej
- wysoka innowacyjność produktów na etapie wejścia na rynek
- szybka ekspansja zagraniczna
Przeprowadzenie analizy wybranych firm według wskazanych elementów i przygotowanie wniosków z analizy zajęło nam około 10 dni. Jednak czas realizacji zlecenia tego typu zależy od wielu różnych czynników, ale o tym, może innym razem podzielimy się z Wami na naszym blogu.
Jeśli planujesz biznes lub chcesz rozszerzać działalność i chciałbyś się dowiedzieć jak wygląda sytuacja w branży lub jak funkcjonuje konkurencja, napisz do nas.
Potrzebujesz analizy dla Twojej firmy?
Zadzwoń 503 666 166 lub 668 759 555
lub napisz na info@markethub.pl
Porozmawiajmy, jak analiza rynku może pomóc
w dalszym rozwoju Twojej firmy!