Analiza rynku e-commerce w Europie

Analiza rynku e-commerce w Europie

W ostatnim czasie dla jednego z naszych klientów przeprowadziliśmy analizę rynku e-commerce odzieży sportowej na rynku europejskim. Przygotowany dla klienta raport obejmował informacje na temat rynku sprzedaży internetowej m.in. w Czechach, Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii oraz na Słowacji. Ta analiza rynku e-commerce w Europie pomogła w rozwoju firmy klienta m.in. przez ukazanie strategii marketingowych liderów oraz potencjału wejścia na zagraniczne rynki.

POTRZEBA KLIENTA

  • Poznanie sytuacji na rynku e-commerce ze szczególnym uwzględnieniem wskazanych przez klienta krajów.
  • Wyłonienie najpopularniejszych sklepów z odzieżą sportową oraz ustalenie ich profilu pod kątem asortymentu i danych finansowych.
  • Zidentyfikowanie aktualnych trendów oraz strategii marketingowych w kanale online.

NASZA ANALIZA
Analiza rynku e-commerce w Europie

Do stworzenia raportu wykorzystaliśmy metodę desk research, bazując głównie na ogólnodostępnych źródłach takich jak raporty, artykuły branżowe czy dane statystyczne, które były przedstawione w postaci wykresów oraz tabel.

Pierwszym etapem projektu było stworzenie ogólnej charakterystyki rynku e-commerce dla sektora odzieżowego w wybranych krajach europejskich. W ramach wykonanego przez nas projektu dokonaliśmy m.in. oszacowania wartości sprzedaży oraz analizy potencjału rynku pod względem sprzedaży odzieży sportowej w kanale online.

Drugą część stanowiła dogłębna analiza konkurencji. Naszym celem było zidentyfikowanie najpopularniejszych sklepów, które dystrybuują odzież sportową, a także uszeregowanie ich według liczby odwiedzających stronę w poszczególnych krajach Europy. Poddaliśmy je również analizie finansowej oraz marketingowej. Pozyskane w ten sposób dane pozwoliły ustalić nam m.in., jakie kanały dana firma używa w celu komunikacji z klientami, jakiego rodzaju posty są publikowane oraz jaka jest aktywność ich odbiorców. Dzięki przeglądowi stron internetowych ustaliliśmy ponadto, z jakich promocji oraz narzędzi marketingowych badane firmy korzystają.

KORZYŚCI DLA KLIENTA

  • Poznanie specyfiki rynku e-commerce w każdym analizowanym państwie w Europie.
  • Zidentyfikowanie konkretnych marek oraz marketplace’ów sprzedających odzież sportową kanałem online, z którymi nasz klient mógłby podjąć współpracę w poszczególnych krajach.
  • Zidentyfikowanie liderów segmentu dystrybucji odzieży sportowej w analizowanych krajach.
  • Zaprezentowanie najpopularniejszych strategii promocji online.
  • Ukazanie potencjału wejścia na zagraniczne rynki e-commerce w sektorze odzieży sportowej.

Potrzebujesz analizy rynku lub analizy konkurencji, aby wzmocnić rozwój Twojej firmy?

Analizy rynku i konkurencji to projekty projektowane oraz realizowane na indywidualne zamówienie.

Skontaktuj się z nami i powiedz, jakich informacji potrzebujesz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

* Ze względu na umowę o poufności w tym studium przypadku nie podajemy szczegółów ani wszystkich elementów wykonanej analizy rynku.