analiza benchmarkingowa
Niedawno przeprowadziliśmy obszerną analizę rynku portali medycznych.

Cel analizy

Zgłosił się do nas Klient z gotową koncepcją nowego portalu usługowego na rynku medycznym. Jednak aby podjąć dobrą decyzję i w odpowiedni sposób przygotować serwis do wejścia na rynek, potrzebował kilku informacji:

  1. Chciał poznać swoją konkurencję na rynku portali medycznych w Polsce.
  2. Potrzebne było określenie czy usługa (którą klient chciał wdrożyć) już gdzieś istnieje lub czy były próby jej wprowadzenia.
  3. Dla potrzeb stworzenia dobrej strategii wejścia na rynek konieczna była identyfikacja jakiego rodzaju treści należy publikować, jaka powinna być ich częstotliwość, kto powinien je tworzyć oraz jak je promować.

Nasze rozwiązanie:

Zaproponowaliśmy klientowi stworzenie analizy benchmarkingowej. Jest to analiza, w której poddaje się ocenie najlepsze praktyki występujące w danym obszarze i na ich podstawie przygotowuje się rekomendację do dalszego działania.
Pierwszym etapem analizy była identyfikacja konkurencji. W sumie ocenie poddano 20 największych portali medycznych, skierowanych do pacjentów. Badaniem zostały objęte portale poradnikowe tj. medonet.pl oraz usługowe tj. znanylekarz.pl

Kolejny etap polegał na identyfikacji dobrych praktyk i ocenie serwisów. Serwisy oceniane były pod kątem ilości użytkowników, częstotliwości publikacji, rodzaju publikowanych treści, autorów treści, strategii promocji i jeszcze kilku dodatkowych czynników ważnych dla klienta.

W trakcie naszych działań zidentyfikowaliśmy również źródła finansowania portalu na jego etapie początkowym czyli sprawdziliśmy, które portale pozyskiwały inwestora lub fundusze europejskie. Co więcej, przedstawiliśmy sposoby na monetyzację portalu (określenie możliwych sposobów zarabiania na serwisie internetowym).

Końcowy raport zawierał rekomendacje dotyczące możliwych działań promocyjnych oraz rodzaju treści, który sprawdza się w portalach medycznych dla pacjentów.

Potrzebujesz analizy dla Twojej firmy?

Zadzwoń 503 666 166 

lub napisz na info@markethub.pl

Porozmawiajmy, jak analiza rynku może pomóc

w dalszym rozwoju Twojej firmy!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.