Analiza rynku ubezpieczeń podróżnych

Analiza rynku ubezpieczeń podróżnych

Do MarketHub zgłosiła się firma, która miała pomysł na wzbogacenie standardowych ubezpieczeń turystycznych oferowanych klientom o dodatkową usługę związaną z pomocą medyczną podczas podróży. Do podjęcia decyzji o inwestycji w rozbudowę oferty, firma potrzebowała danych rynkowych, które dostarczyła przeprowadzona przez nas analiza rynku ubezpieczeń podróżnych.

POTRZEBA KLIENTA

Aby mieć pewność, że pomysł na nową usługę typu upsell nie jest jeszcze oferowany na rynku przez innych ubezpieczycieli i jest na niego zapotrzebowanie, firma chciała poznać odpowiedzi na pytania takie jak:

  • jak wygląda rynek ubezpieczeń podróżnych w Polsce,
  • kto i w jakim zakresie kupuje ubezpieczenia turystyczne,
  • jakie rodzaje produktów ubezpieczeniowych są dostępne na rynku.

NASZA ANALIZA
Analiza rynku ubezpieczeń podróżnych

Dla klienta przygotowaliśmy raport, który zawierał informacje dotyczące stanu i sytuacji rynku ubezpieczeń turystycznych w Polsce. Oprócz ogólnej charakterystyki rynku szczegółowo omówiliśmy kanały dystrybucji i sprzedaży ubezpieczeń. Zweryfikowaliśmy także dane dotyczące tego, kto kupuje ubezpieczenia podróżne, kiedy i w jakim zakresie.

Obszerną częścią raportu była analiza produktów ubezpieczeniowych związanych z pomocą medyczną podczas podróży. Znalazły się tu informacje dotyczące polis turystycznych, produktów ubezpieczeniowych związanych z leczeniem za granicą, ubezpieczeń dla obcokrajowców, a także prywatnych i grupowych ubezpieczeń zdrowotnych.

W ramach zrealizowanego projektu zostały przeprowadzone ponadto symulacje cen i zakresów przykładowych ubezpieczeń podróżnych. Szczegółowej analizie zostały poddane zakresy i elementy składowe ubezpieczeń turystycznych pod kątem planowanej przez klienta usługi upsell.

Dodatkowo klient otrzymał informacje dotyczące aplikacji i innych innowacyjnych rozwiązań związanych z usługami medycznymi, które mogą być przydatne turystom podczas podróży.

KORZYŚCI DLA KLIENTA

Dzięki szczegółowym informacjom na temat rynku ubezpieczeń podróżnych oraz wnioskom płynącym z przeprowadzonej analizy, klient mógł podjąć decyzję o dalszym rozwoju swojej oferty na podstawie rzetelnych danych. W ten sposób udało się zminimalizować ryzyko związane z nową inwestycją.

Potrzebujesz analizy rynku lub analizy konkurencji?

Ponieważ jest to usługa dopasowywana do indywidualnych potrzeb klienta,
skontaktuj się z nami i powiedz, jakich informacji potrzebujesz.
Przygotujemy bezpłatną wycenę projektu i zaproponujemy konkretne rozwiązania.

* Ze względu na umowę o poufności w tym studium przypadku nie podajemy szczegółów ani wszystkich elementów wykonanej analizy rynku.