DESK RESEARCH
CO TO JEST DESK RESEARCH?
Desk research jest to metoda prowadzenia badań, która polega na zebraniu i przeanalizowaniu danych z istniejących źródeł, a następnie przygotowaniu wniosków na podstawie przeprowadzonej analizy. Desk research jest metodą badań wtórnych, czyli nie tworzy nowych zasobów danych, ale opiera się na wykorzystaniu danych już istniejących. Biorąc pod uwagę specyfikę tej metody, jest ona nazywana również analizą danych zastanych, analizą danych z otwartych źródeł, analizą danych wtórnych lub białym wywiadem. W projektach z użyciem metodologii desk research można sięgnąć po dane pochodzące ze źródeł takich jak:
- bazy danych statystycznych i publikacje statystyczne,
- sprawozdania finansowe i z działalności firm,
- dokumenty statystyki publicznej,
- strony internetowe,
- publikacje medialne i internetowe,
- repozytoria naukowe,
- bazy danych, czasopisma i raporty branżowe.
JAKICH DANYCH DOSTARCZA DESK RESEARCH?
Podczas analiz realizowanych z użyciem metodologii desk research można dotrzeć do ogromnej ilości wiarygodnych informacji na temat rynku, produktów, usług i otoczenia konkurencyjnego. Dane mogą dotyczyć każdej branży, w tym handlu, przemysłu, produkcji, e-commerce, innowacji i rynku usług. Dzięki tej metodzie badawczej firmy mogą poznać m.in.:
- wielkość i wartość rynku,
- prognozy rozwoju rynku,
- perspektywy rynkowe – szanse i bariery rozwoju,
- strukturę i segmenty rynku,
- trendy rynkowe i konsumenckie,
- największych graczy na rynku,
- innowacje i stosowane technologie,
- preferencje zakupowe klientów,
- grupy docelowe dla poszczególnych produktów i usług,
- najbardziej zyskowne kierunki i kanały zbytu.
KIEDY ZASTOSOWAĆ DESK RESEARCH?
Metodologia desk research ma niezwykle szerokie zastosowanie w biznesie. Szczególnie użyteczna jest w sytuacjach, gdy firma planuje m.in.:
- opracować strategię rozwoju, marketingu i sprzedaży,
- przygotować strategię wejścia na nowy rynek,
- stworzyć dokumentację do procesów inwestycyjnych – dla inwestora lub do grantów i dotacji,
- dotrzeć do większej grupy odbiorców,
- dostosować cennik do rynku, konkurencji i klientów,
- wybrać najbardziej skuteczne kanały marketingowe,
- wytypować odpowiednie kanały dystrybucji,
- określić grupę docelową dla strategii marketingowej,
- zwiększyć i usprawnić produkcję i logistykę,
- zdywersyfikować zakres oferowanych produktów lub usług.
DLACZEGO ZLECIĆ DESK RESEARCH WŁAŚNIE NAM?
Choć desk research wydaje się być stosunkowo prostą metodą badawczą, to zastosowanie jej wymaga nie tylko czasu, ale też posiadania bardzo konkretnych zasobów i kompetencji. Warto więc skorzystać z pomocy ekspertów z MarketHub, którzy mają m.in.:
- dostęp do trudno dostępnych danych,
- znajomość wiarygodnych źródeł informacji,
- bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów metodą desk research,
- dostęp do drogich narzędzi służących do wyszukiwania i weryfikacji danych,
- możliwość wyszukiwania informacji w 9 językach.
JAKIE PROJEKTY MOŻEMY WYKONAĆ?
Stosując desk research, możemy dla Twojej firmy zebrać i przeanalizować ustalony zakres danych, a następnie opatrzyć je konkretnymi wnioskami i praktycznymi rekomendacjami. Realizujemy wiele różnych projektów, w tym:
- rynek w liczbach,
- analiza rynku,
- analiza konkurencji,
- segmentacja rynku,
- monitoring rynku,
- analiza trendów,
- analiza innowacji,
- analiza patentowa,
- analiza cenowa,
- identyfikacja firm, w tym informacje o ich ofercie, cenach, strategii i obecności w mediach,
- analiza targów i wydarzeń,
- analiza działań marketingowych i PR.
PRZYKŁADOWE Z NASZYCH 800+ ANALIZ
Oto zaledwie kilka przykładów projektów, które zrealizowaliśmy z użyciem metodologii desk research:
- analiza rynku e-papierosów w Polsce i na świecie,
- analiza rynku kosmetycznego w Turcji,
- analiza rynku ERP w Polsce,
- analiza rynku sportu action i outdoor w Polsce, Czechach, Słowacji, Belgii, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
KLIENCI CENIĄ NASZ RESEARCH
ZA ISTOTNY WKŁAD W ROZWÓJ ICH FIRM
DOŁĄCZ DO MAREK, KTÓRE ODNOSZĄ SUKCES
DZIĘKI NASZEMU RESEARCHOWI
JAK POMOGLIŚMY NASZYM KLIENTOM
PRZYKŁADOWE REALIZACJE Z 800+ WYKONANYCH PROJEKTÓW
Nie boimy się wyzwań – niszowych branż, trudno dostępnych danych czy skomplikowanych projektów.
Realizujemy badania i analizy rynkowe dla różnych sektorów, tematów i lokalizacji.