METODOLOGIE BADAŃ I ANALIZ RYNKU
Analiza
desk research
Desk research jest to metoda prowadzenia badań rynku, która polega na zebraniu i przeanalizowaniu danych z istniejących źródeł, a następnie przygotowaniu wniosków na podstawie przeprowadzonej analizy. Z użyciem tej metodologii można dotrzeć do informacji o rynku, produktach i otoczeniu konkurencyjnym.
Analiza
benchmarkingowa
Analiza benchmarkingowa jest metodą badawczą polegającą na porównaniu własnej firmy z najlepszymi przedsiębiorstwami działającymi na rynku. Celem benchmarkingu jest udoskonalanie procesów poprzez zastosowanie najbardziej efektywnych rozwiązań oraz strategii wykorzystywanych przez liderów.
Analiza danych
statystycznych
Analiza danych statystycznych jest metodologią badawczą, która bazuje na wykorzystaniu danych pierwotnych, czyli statystyk. Analiza ta dostarcza informacji potrzebnych firmom m.in. do opracowania strategii rozwoju, podejmowania decyzji o ekspansji na nowe rynki oraz wdrożenia rozwiązań w celu poprawy efektywności.
Analiza SWOT
Analiza SWOT pozwala dogłębnie poznać obecną sytuację firmy oraz zidentyfikować najbardziej zyskowne kierunki jej rozwoju. Analiza dostarcza informacji potrzebnych do opracowania biznesplanu, aplikacji do grantów oraz dokumentów dla inwestorów, a także niezbędnych do podjęcia decyzji o dalszych działaniach.
Analiza PEST
Analiza PEST pozwala dokonać szczegółowej oceny otoczenia makroekonomicznego firmy. Dostarcza wiedzy o czynnikach, które determinują rozwój rynku, kształtują branżę i oddziałują na firmę, a zatem muszą być uwzględnione np. w strategii, analizie wykonalności, biznesplanie czy aplikacji o dotację.