ANALIZA DANYCH STATYSTYCZNYCH
CZYM JEST ANALIZA DANYCH STATYSTYCZNYCH?
Analiza danych statystycznych jest metodologią badawczą, która bazuje na wykorzystaniu danych pierwotnych, czyli statystyk. Z tego powodu jest ona również określana jako analiza danych pierwotnych.
Składają się na nią trzy etapy pracy: wyszukanie danych, harmonizacja danych oraz analiza danych. W MarketHub do tego procesu dodajemy jeszcze etap czwarty – opracowanie praktycznych wniosków i gotowych do wdrożenia rekomendacji. Dzięki temu analiza danych statystycznych dostarcza informacji potrzebnych naszym klientom m.in. do:
- opracowania strategii wzrostu dostosowanej do dynamiki i rozwoju rynku,
- podjęcia decyzji o ekspansji na nowe rynki – krajowe lub zagraniczne,
- stworzenia strategii sprzedaży prowadzącej do zwiększenia zysków,
- wdrożenia zmian, rozwiązań lub innowacji w celu poprawy efektywności działalności.
JAKIE DANE STATYSTYCZNE MOŻNA POZYSKAĆ?
Istnieje wiele baz zawierających dane statystyczne – polskie, europejskie i globalne. Część z nich jest publicznie dostępna, a część ma charakter komercyjny. Nie do wszystkich publicznych danych można dotrzeć przez wyszukiwarki. Dzięki naszej wiedzy, narzędziom i zasobom, w MarketHub jesteśmy w stanie pozyskać lub oszacować nawet trudno dostępne dane, w tym m.in.:
- wartość rynku (w PLN, EUR, USD),
- wielkość rynku (w sztukach, kilogramach, tonach),
- potencjał i chłonność rynku,
- wartość i wielkość importu oraz eksportu,
- kierunki importu i eksportu,
- udziały firm i produktów w rynku,
- bilans handlowy.
KIEDY PRZYDAJE SIĘ ANALIZA DANYCH STATYSTYCZNYCH?
Dane pierwotne są jednym z podstawowych rodzajów informacji, które w biznesie są potrzebne do tego, aby np.:
- poznać wartość, wielkość, dynamikę i potencjał rynku nawet na kilka lat do przodu, co pozwala określić, czy warto w niego zainwestować,
- sprawdzić, w jakim stopniu analizowany rynek jest nasycony, jak zmienia się wartość i wielkość produkcji, jak kształtuje się import i eksport, a zatem czy warto się danym rynkiem nadal interesować,
- zebrać dane, które umożliwią podjęcie decyzji o dalszych strategiach i kierunkach działania – rozwój, dywersyfikacja, a może wycofanie się z danego rynku,
- rozpoznać trendy, nisze i możliwości rynkowe, a następnie wdrożyć odpowiednią strategię prowadzącą do zwiększenia sprzedaży,
- określić najbardziej zyskowne kierunki zbytu i wytypować segmenty rynku lub kraje, do których warto wejść ze swoją ofertą,
- poprawić efektywność i zoptymalizować koszty dzięki zidentyfikowaniu możliwych do wdrożenia usprawnień organizacyjnych czy rozwiązań techniczno-produkcyjnych.
DLACZEGO WSPÓŁPRACOWAĆ WŁAŚNIE Z NAMI?
- Na co dzień realizujemy dla naszych klientów analizy rynku oraz analizy konkurencji, w których pomocna jest analiza danych statystycznych.
- Zrealizowaliśmy setki projektów dla wielu branż i segmentów rynku, w tym dla handlu, usług, przemysłu i produkcji.
- Znamy tysiące rzetelnych źródeł danych statystycznych, co zapewnia nam dostęp nawet do trudno dostępnych informacji aż w 9 językach.
- Korzystamy z eksperckich narzędzi do wyszukiwania i analizy danych statystycznych. Wśród nich są bazy danych, rejestry państwowe oraz liczne bazy komercyjne.
- Szacunki rynkowe (np. produkcja, sprzedaż, import i eksport) tworzymy nie tylko na podstawie danych ze sprawozdań finansowych największych graczy, przez co zwiększamy wiarygodność analiz.
- Nasze analizy uzupełniamy gotowymi do wdrożenia wnioskami i rekomendacjami, aby zwiększyć użyteczność naszego wsparcia poprzez dostarczanie praktycznego know-how.
PRZYKŁADOWE Z NASZYCH 800+ ANALIZ
W realizowanych przez nas analizach rynku bardzo często posiłkujemy się danymi statystycznymi pochodzącymi z setek sprawdzonych, wiarygodnych źródeł. W naszym portfolio mamy na przykład poniższe projekty:
- pozyskanie i analiza m.in. danych statystycznych dla rynku prefabrykatów w krajach Unii Europejskiej,
- wyszukanie i analiza statystyk oraz 5-letnia prognoza na temat przydomowych oczyszczalni ścieków w Polsce,
- analiza rynku hydrauliki siłowej w Polsce z wykorzystaniem m.in. analizy danych pierwotnych,
- przegląd rynku bielizny damskiej w Europie na podstawie m.in. danych statystycznych.
KLIENCI CENIĄ NASZ RESEARCH
ZA ISTOTNY WKŁAD W ROZWÓJ ICH FIRM
DOŁĄCZ DO MAREK, KTÓRE ODNOSZĄ SUKCES
DZIĘKI NASZEMU RESEARCHOWI
JAK POMOGLIŚMY NASZYM KLIENTOM
PRZYKŁADOWE REALIZACJE Z 800+ WYKONANYCH PROJEKTÓW
Nie boimy się wyzwań – niszowych branż, trudno dostępnych danych czy skomplikowanych projektów.
Realizujemy badania i analizy rynkowe dla różnych sektorów, tematów i lokalizacji.