ANALIZA BENCHMARKINGOWA
CO TO JEST ANALIZA BENCHMARKINGOWA?
Analiza benchmarkingowa (inaczej: analiza porównawcza) jest metodą badawczą polegającą na porównaniu własnej firmy z najlepszymi graczami na rynku. Celem benchmarkingu jest udoskonalanie procesów poprzez zastosowanie najbardziej efektywnych rozwiązań oraz sprawdzonych strategii wykorzystywanych przez liderów. Aby dostarczyć naszym klientom nie tylko danych, ale pełnego know-how, proces analizy benchmarkingowej przyjęty przez MarketHub składa się z kilku kroków:
- identyfikacja firm, w tym informacji m.in. o ich ofercie, cenach i strategii,
- zebranie, harmonizacja oraz analiza danych,
- wnioskowanie i opracowanie gotowych do wykorzystania rekomendacji.
JAKICH DANYCH DOSTARCZA BENCHMARKING?
Analiza benchmarkingowa może sięgać bardzo głęboko i dostarczać niezwykle szczegółowych informacji na temat działalności innych graczy rynkowych. Oto kilka przykładów tylko z obszaru komunikacji marketingowej:
- jakie produkty lub usługi oferuje dana firma,
- do jakiej grupy docelowej jest kierowana oferta,
- jakie są ceny danego produktu na rynku,
- jakie są parametry techniczne produktu,
- jakie budżety dana firma wydaje na reklamę,
- jakie słowa kluczowe wykorzystuje w procesach SEO,
- jakie działania PR stosuje,
- jakimi kanałami reklamowymi promuje swoją ofertę,
- w jaki sposób stosuje content marketing,
- jak wykorzystuje media społecznościowe i z jakim efektem,
- jakie funkcjonalności strony www oferuje.
KIEDY ZASTOSOWAĆ ANALIZĘ BENCHMARKINGOWĄ?
Analiza porównawcza dostarcza konkretnych, rzetelnych informacji, które pomagają zwiększać efektywność procesów w wielu obszarach funkcjonalnych firmy, m.in.:
- przygotować strategię wejścia na nowy rynek,
- stworzyć strategię wprowadzenia na rynek nowej oferty,
- opracować skuteczną strategię marketingu i promocji,
- wybrać najlepszy model biznesowy w obszarze sprzedaży,
- zidentyfikować najbardziej zyskowne kanały marketingowe i sprzedażowe,
- wybrać media, w których warto promować ofertę,
- zgromadzić informacje na temat optymalnych cech produktu (np. funkcyjność, parametry techniczne, cena),
- zebrać rekomendacje dotyczące projektu UX w kontekście strony www,
- przygotować dokumentację dla inwestora lub do grantu.
DLACZEGO ZLECIĆ BENCHMARKING WŁAŚNIE NAM?
W projektach benchmarkingowych ogromną rolę odgrywają narzędzia, kompetencje i doświadczenie wykonawcy, gdyż od jakości uzyskanych danych i rekomendacji zależy skuteczność wdrażanych rozwiązań. Realizując analizy porównawcze w MarketHub:
- docieramy nawet do trudno dostępnych danych,
- wykorzystujemy tysiące wiarygodnych źródeł informacji,
- docieramy do danych aż w 9 językach,
- wykorzystujemy nasze bogate doświadczenie w benchmarkingu,
- stosujemy wiele drogich, eksperckich narzędzi – tylko w obszarze marketingu są to narzędzia do m.in. badania reklamy, określenia wydatków na reklamy, badania słów kluczowych, badania reklamy display, badania wzmianek w social mediach, analizy osób odwiedzających stronę www, wyceny wartości strony www, pomiaru ruchu na stronie www, badania share of voice dla branży, badania reklamy SEM oraz analizy funkcjonalności strony www.
JAKIE RODZAJE BENCHMARKINGU WYKONUJEMY?
W MarketHub realizujemy projekty w zakresie benchmarkingu ogólnego, funkcjonalnego, konkurencyjnego, wewnętrznego i zewnętrznego, m.in.:
- porównanie miejsca działalności i liczby osób zatrudnionych,
- porównanie oddziałów, magazynów, centrów logistycznych,
- porównanie danych finansowych, wartości dotacji, pomocy publicznej i dofinansowań,
- porównanie procesów,
- porównanie mocy produkcyjnych,
- porównanie liczby patentów,
- porównanie produktów, usług i cen,
- porównanie funkcjonalności i parametrów technicznych,
- porównanie komunikacji marketingowej,
- porównanie kanałów dystrybucji,
- porównanie stron www.
PRZYKŁADOWE Z NASZYCH 800+ ANALIZ
- Stworzenie bazy światłowodów w Niemczech i Wielkiej Brytanii
- Benchmarking na rynku sportu action i outdoor w Polsce, Czechach, Słowacji, Belgii, Niemczech i Wielkiej Brytanii
- Przygotowanie bazy parków z dinozaurami funkcjonujących w Europie
- Analiza porównawcza na rynku ERP w Polsce
- Porównanie firm szkoleniowych działających w Polsce
- Analiza benchmarkingowa pomp ciepła dużej mocy oferowanych w Polsce
- Benchmarking na rynku hydrauliki siłowej w Polsce
- Analiza porównawcza artykułów higienicznych dostępnych w Polsce
- Porównanie portali z informacjami gospodarczymi działających w Polsce
KLIENCI CENIĄ NASZ RESEARCH
ZA ISTOTNY WKŁAD W ROZWÓJ ICH FIRM
DOŁĄCZ DO MAREK, KTÓRE ODNOSZĄ SUKCES
DZIĘKI NASZEMU RESEARCHOWI
JAK POMOGLIŚMY NASZYM KLIENTOM
PRZYKŁADOWE REALIZACJE Z 800+ WYKONANYCH PROJEKTÓW
Nie boimy się wyzwań – niszowych branż, trudno dostępnych danych czy skomplikowanych projektów.
Realizujemy badania i analizy rynkowe dla różnych sektorów, tematów i lokalizacji.