ANALIZA SWOT
NA CZYM POLEGA ANALIZA SWOT?
Analiza SWOT jest jedną z najbardziej popularnych metod dokonywania oceny zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia. Polega na zebraniu oraz przeanalizowaniu danych z czterech obszarów, od których wzięła swoją nazwę:
- S – Strengths, czyli mocne strony,
- W – Weaknesses, czyli słabe strony,
- O – Opportunities, czyli szanse i okazje do rozwoju,
- T – Threats, czyli zagrożenia dla dalszego rozwoju.
Aby w jak najszerszym zakresie wspierać naszych klientów, w MarketHub dodajemy jeszcze jedną ważną część do naszych projektów – na podstawie dokonanej analizy przygotowujemy gotowe do wdrożenia rekomendacje.
W JAKICH OBSZARACH STOSOWAĆ ANALIZĘ SWOT?
Analiza SWOT jest metodą o niezwykle szerokim spektrum zastosowania. Można ją wykorzystać do analizy dosłownie każdego obszaru funkcjonowania przedsiębiorstwa:
- zarządzanie firmą i strategia,
- procesy i działania operacyjne,
- produkcja oraz logistyka,
- rozwój produktów i usług,
- komunikacja marketingowa,
- sprzedaż i kanały dystrybucji,
- innowacje oraz technologie,
- planowanie i wdrażanie inwestycji,
- zmiany i trendy rynkowe.
JAK ANALIZA SWOT POMAGA ROZWIJAĆ BIZNES?
W wyniku analizy SWOT można określić obecną pozycję badanego obszaru oraz zidentyfikować najbardziej zyskowne i najmniej ryzykowne kierunki dalszego wzrostu. Mając tę wiedzę, łatwiej jest tworzyć biznesplany, aplikacje do grantów i dokumenty dla inwestorów, a także podejmować decyzje o dalszych działaniach, takich jak:
- zidentyfikowanie i wybranie priorytetowych kierunków dalszego rozwoju,
- stworzenie lub zmiana strategii wzrostu, marketingu lub sprzedaży,
- zoptymalizowanie procesów oraz metod zarządzania firmą,
- opracowanie modeli biznesowych oraz sprzedażowych,
- wprowadzenie programów naprawczych w obszarach wymagających zmiany,
- dostosowanie działalności i oferty do zmieniających się warunków rynkowych,
- określenie kluczowych czynników lub produktów, które mają decydujący wpływ na rozwój firmy, a następnie umacnianie ich jako źródła przewagi konkurencyjnej.
JAKIE RODZAJE ANALIZY SWOT WYKONUJEMY?
W MarketHub bardzo często stosujemy analizę SWOT, posiłkując się nią przy realizacji różnorodnych projektów dla wielu segmentów rynkowych – zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Nasze bogate doświadczenie w wykorzystywaniu tej metodologii pozwala nam poprawnie zidentyfikować mocne i słabe strony, a także szanse i zagrożenia. Dzięki temu jesteśmy w stanie wskazać konkretne, gotowe do wdrożenia rekomendacje, które pomagają naszym klientom podejmować lepsze decyzje o dalszym rozwoju ich biznesów.
Wśród realizowanych przez nas projektów z użyciem analizy SWOT są:
- analiza firmy,
- analiza produktu lub usługi,
- analiza rynku,
- analiza sektora.
KLIENCI CENIĄ NASZ RESEARCH
ZA ISTOTNY WKŁAD W ROZWÓJ ICH FIRM
DOŁĄCZ DO MAREK, KTÓRE ODNOSZĄ SUKCES
DZIĘKI NASZEMU RESEARCHOWI
JAK POMOGLIŚMY NASZYM KLIENTOM
PRZYKŁADOWE REALIZACJE Z 800+ WYKONANYCH PROJEKTÓW
Nie boimy się wyzwań – niszowych branż, trudno dostępnych danych czy skomplikowanych projektów.
Realizujemy badania i analizy rynkowe dla różnych sektorów, tematów i lokalizacji.