BADANIE ŚWIADOMOŚCI MARKI
JAK POMAGA BADANIE ŚWIADOMOŚCI MARKI?
Marka to cecha oferty, która często decyduje o wyborze danego produktu lub usługi. Badanie świadomości marki zapewnia zaś wiedzę, dzięki której można zaplanować skuteczne działania promocyjne, kształtować pozytywny wizerunek marki, umacniać lojalność wobec marki oraz budować przewagi konkurencyjne na rynku. Pomiar świadomości marki dostarcza informacji, które są niezbędne w wielu procesach marketingowych oraz sprzedażowych:
- ocena skuteczności kampanii marketingowych i reklamowych pomaga wdrażać coraz bardziej efektywne działania promocyjne oraz dobierać najbardziej zyskowne kanały komunikacji,
- poznanie prawdziwych (pozytywnych i negatywnych) opinii klientów na temat marki, czyli znajomość obecnego postrzegania marki pozwala szybko reagować na zmiany lub potencjalne sytuacje kryzysowe, a także wdrażać rozwiązania budujące pożądany, pozytywny wizerunek oraz wzmacniające lojalność wobec marki,
- zidentyfikowanie zwyczajów zakupowych konsumentów, w tym np. źródeł czerpania informacji o marce, umożliwia wzmocnienie przewagi konkurencyjnej poprzez lepsze promowanie oferty oraz odpowiadanie na zmieniające się preferencje klientów.
JAKIE INFORMACJE MOŻNA UZYSKAĆ?
Badanie świadomości marki pomaga dotrzeć do informacji takich jak:
- oczekiwania konsumentów,
- preferencje zakupowe konsumentów,
- skojarzenia z marką wskazywane przez konsumentów,
- poziom utożsamienia się konsumentów z marką,
- lojalność konsumentów wobec marki,
- atrakcyjność wizerunku marki w oczach konsumentów,
- poziom znajomości oferty ze strony konsumentów,
- zakres śledzenia marki w social mediach przez grupę docelową.
JAKIE RODZAJE ŚWIADOMOŚCI MARKI BADAMY?
Świadomość spontaniczna (ang. Spontaneous Brand Awareness) – odsetek respondentów, którzy potrafią bez wsparcia ze strony ankietera wskazać nazwę marki z danej grupy produktowej.
Świadomość wspomagana (ang. Prompted Brand Awareness) – odsetek respondentów, którzy deklarują znajomość marki z danej grupy produktowej po przytoczeniu jej nazwy przez ankietera.
Świadomość TOM (ang. Top of Mind Awareness) – odsetek respondentów, którzy samodzielnie wymieniają określoną markę jako pierwszą wśród marek z danej grupy produktowej.
DLACZEGO ZLECIĆ BADANIE WŁAŚNIE NAM?
Badanie świadomości marki może być niezwykle pomocne w codziennej pracy nad budowaniem wizerunku oraz zwiększaniem sprzedaży. Aby jednak móc uzyskać wiarygodne dane oraz praktyczne rekomendacje, konieczne jest posiadanie odpowiednich kompetencji i narzędzi. Współpracując z MarketHub, masz gwarancję, że projekt wykonują eksperci:
- mający bogate doświadczenie w przeprowadzaniu pomiarów świadomości marki,
- korzystający z profesjonalnych narzędzi do realizacji ankiet online,
- potrafiący dotrzeć nawet do trudno dostępnych informacji,
- mogący uzupełnić projekt danymi z tysięcy źródeł informacji w 9 językach.
KLIENCI CENIĄ NASZ RESEARCH
ZA ISTOTNY WKŁAD W ROZWÓJ ICH FIRM
DOŁĄCZ DO MAREK, KTÓRE ODNOSZĄ SUKCES
DZIĘKI NASZEMU RESEARCHOWI
JAK POMOGLIŚMY NASZYM KLIENTOM
PRZYKŁADOWE REALIZACJE Z 800+ WYKONANYCH PROJEKTÓW
Nie boimy się wyzwań – niszowych branż, trudno dostępnych danych czy skomplikowanych projektów.
Realizujemy badania i analizy rynkowe dla różnych sektorów, tematów i lokalizacji.