Dla jednego z naszych stałych klientów opracowaliśmy kolejną analizę. Tym razem, analizowaliśmy jak sztuczna inteligencja jest wykorzystywana we wsparciu handlu detalicznego oraz jakie są trendy w zastosowaniu SI na świecie.
Potrzeba klienta
- Zweryfikowanie, do czego jest wykorzystywana sztuczna inteligencja w sprzedaży
- Poznanie aktualnych trendów w wykorzystaniu SI w sprzedaży na świecie
Analiza rynku sztucznej inteligencji
Pierwszy etap: desk research. Punkt wyjścia dla każdej analizy i przygotowywanego przez nas raportu. Metoda ta pozwala zapoznać się z szeregiem danych i informacji. Co więcej, jest niezbędna do zrozumienia podstawowych pojęć i specyfiki badanego rynku.
Źródła informacji i danych, z których korzystaliśmy w przygotowaniu raportu to m.in.
- dostępne raporty rynkowe,
- wyniki badań pierwotnych,
- dane statystyczne organizacji branżowych,
- materiały prasowe,
- strony internetowe firm z analizowanych branż.
Co znalazło się w raporcie?
Obok światowych trendów oraz zastosowań SI w sprzedaży, w raporcie znalazły się takie informacje jak:
- dane statystyczne dotyczące m.in. wielkości obu rynków,
- przewidywania dotyczące rozwoju rynku sprzedaży i rozwoju rynku sztucznej inteligencji,
- szanse, bariery i zagrożenia w zastosowaniu sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja w sprzedaży
Jedną z istotnych części raportu stanowiły wyniki badań przeprowadzonych wśród dyrektorów kilkuset największych firm z sektora retail. Badanie dotyczyło nastrojów, jakie towarzyszą przedsiębiorcom we wdrażaniu sztucznej inteligencji w ich firmach. Badanych zapytano również o kierunki rozwoju SI z ich perspektywy. Dodatkowo dotarliśmy również do badań i opinii konsumentów na temat zastosowania sztucznej inteligencji w sprzedaży i wykorzystania tej technologii z ich perspektywy.
Wisienka na torcie
Na koniec uzupełnieniem raportu były zebrane i krótko omówione krajowe polityki i plany rozwoju sztucznej inteligencji w Europie, Afryce, Stanach Zjednoczonych i Azji.
Potrzebujesz analizy dla Twojej firmy?
Zadzwoń 503 666 166
lub napisz na info@markethub.pl
Porozmawiajmy, jak analiza rynku może pomóc
w dalszym rozwoju Twojej firmy!