Globalny rynek odzieży streetwear o wartości 185 mld dol. to ok. 10% całego światowego rynku odzieży i obuwia. Więcej na: Analiza rynku odzieży streetwear!

Streetwear, czyli tzw. odzież uliczna, staje się coraz większym sektorem w branży modowej na świecie. Styl ten został zapoczątkowany przez środowisko deskorolkarzy, surferów oraz kulturę hip-hop. Korzeni doszukiwać można się w Los Angeles pod koniec ubiegłego wieku. Analiza rynku odzieży streetwear przedstawia jak obecnie wygląda rynek odzieży streetwear.

Analiza rynku odzieży streetwear

Według danych PWC globalny rynek odzieży streetwear był szacowany na 185 mld dolarów w 2019 roku. Według niektórych szacunków stanowi to około 10% całego światowego rynku odzieży i obuwia.

Dane Euromonitor International dla 2020 roku wskazują, że w wyniku pandemii ogólna sprzedaż odzieży sportowej spadła o 6%, do 77 mld dolarów. Według jednej z platform do wyszukiwania odzieży, LYST, popyt na bluzy z kapturem wzrósł o 33% od kwietnia do maja. Liczba wyszukiwań czapek z daszkiem wzrosła o 49%, a buty sportowe były najbardziej poszukiwaną kategorią produktów w okresie pandemii, gdzie liczba wyszukiwań wzrosła o 267%.

Liderzy rynku odzieży streetwear

Dane Statista pokazują, że w 2019 roku do największych graczy pod względem przychodów była Grupa VF Corporation (np. The North Face, Vans, Supreme) – 11,7 mld dolarów oraz PVH (np. Tommy Hilfiger, Calvin Klein) – 9,9 mld dolarów.

Według rankingu RollingStones najpopularniejszymi markami odzieży streetwear są Supreme, Palace, Carhartt, Off-white i Nike.

Kluczowe przejęcia na rynku odzieży streetwear

W 2020 roku doszło do kilku ważnych przejęć przez jednych z większych graczy na rynku odzieży streetwear. Warto wspomnieć o kilku z nich:

  • zakup Stone Island przez Monclera za 1,4 miliarda dolarów,
  • powiększenie grupy VF Corporation (The North Face, Vans, Timberland) o markę Supreme za 2,1 mld dolarów,
  • przejęcie Tiffany Co. przez LVMH za 15,8 miliarda dolarów.

Trendy i innowacje na rynku odzieży streetwear

Ważny trend wśród producentów odzieży to dążenie do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 30% oraz osiągniecia neutralności klimatycznej. Innowacje wprowadzane na rynek nie tylko kształtują handel detaliczny, ale także, przyczyniają się do zrównoważonego prowadzenia biznesu.

Antysmogowa, filtrująca odzież

Widocznym trendem na rynku odzieżowym jest stosowanie innowacyjnych włókien i materiałów o wyjątkowych właściwościach – na przykład pochodzące z recyklingu, odzież filtrująca czy antysmogowa.

Konstrukcja w wersji cyfrowej

Prognozy wskazują, że wykonywanie konstrukcji odzieży (podczas procesu projektowania) za pomocą kredy i linijki odejdzie do lamusa. Wraz z postępem technologicznym oczekuje się, że na tym etapie tworzenia odzieży, konstrukcja odbywać się będzie w wersji cyfrowej.

Wirtualne kolekcje

Innowacja, która może zaskoczyć niejednego, to tzw. wirtualne ubrania, dla istnieją tylko w wersji cyfrowej i do “założenia” których wystarczy zdjęcie osoby. Pierwsza kolekcja w takiej formie miała już swoją premierę (w 2018 roku skandynawska marka Carlings wypuściła limitowaną kolekcję cyfrowych kurtek, płaszczy, koszulek i spodni). To rozwiązanie dla tych, którzy aktywnie działają w mediach społecznościowych i chcą pokazywać się tam w modnej odzieży.

Autor: Dominika Będkowska

Źródła:

  • The Best Streetwear Brands to Shop Right Now, RollingStone
  • Largest apparel companies by revenue worldwide in 2019, Statista
  • 3 acquisitions from 2020 that will shape luxury and streetwear in 2021, Usehero
  • Five ways fashion brands can win in a growing market, PwC.com.
  • Cyfrowa moda: Jak ją nosić?, Vogue

Ten tekst nie jest pełną analizą rynku, którą wykonujemy dla naszych klientów.
Ta publikacja zawiera tylko wybrane informacje o rynku, które możemy pogłębić i rozszerzyć na indywidualne zamówienie.

Potrzebujesz analizy dla Twojej firmy?

Zadzwoń 503 666 166

lub napisz na info@markethub.pl

Porozmawiajmy, jak analiza rynku może pomóc

w dalszym rozwoju Twojej firmy!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.