Analiza rynku innowacji e-commerce

Analiza rynku innowacji e-commerce wykazała, że czynniki takie jak przenikanie się świata online i offline oraz hybrydowość rozwiązań wpływają na zachowania klientów. Dodatkowo czynniki te generują innowacje w e-commerce i z pewnością na stałe zmieniają kształt branży e-handlu. Zakupy online to nie tylko wygoda, większe możliwości wyboru czy łatwość zawierania transakcji.

  • Analiza rynku innowacji e-commerce
  • Kluczowe trendy technologiczne napędzające e-commerce
    • Sztuczna inteligencja i hiperpersonalizacja
    • Tworzenie treści z AI
    • Omnichannel
    • Wyszukiwanie głosowe
    • Social Commerce
    • #TikTokMadeMeBuyIt
    • “Kup Teraz, Zapłać Później” (BNPL)
  • Innowacje na rynku e-commerce

Analiza rynku innowacji e-commerce

Globalny rynek e-commerce przechodzi obecnie głęboką i dynamiczną transformację, napędzaną zarówno postępem technologicznym, jak i ewoluującymi oczekiwaniami konsumentów. Globalna sprzedaż detaliczna w e-commerce ma osiągnąć 4,3 bln USD w 2025 roku. Do 2027 roku sprzedaż e-commerce ma stanowić szacunkowo 22,6% wszystkich globalnych zakupów detalicznych do 2027 roku.
Polska należy do najdynamiczniej rosnących rynków europejskich o relatywnie wysokim poziomie rozwoju gospodarki cyfrowej. Według badań z 2024 roku ~30 mln ludności Polski korzysta z Internetu, a 78% internatów dokonało kiedyś zakupów online. W 3/4 internatów kupuje w polskich sklepach internetowych, ponad 1/3 dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Prognozy dla polskiego handlu internetowego są bardzo optymistyczne. Szacowana przychody na tym rynku mają osiągnąć ponad 35 mld USD w 2029 roku.

Kluczowe trendy technologiczne napędzające e-commerce

Oto najważniejsze trendy, zmiany i innowacje w e-commerce, które wpływają na kształt polskiej branży e-handlu. Prezentowane tu rozwiązania odnoszą się zarówno do samych zakupów, jak i też dostaw oraz płatności.

Sztuczna inteligencja i hiperpersonalizacja

Sztuczna inteligencja znajduje się w czołówce innowacji w e-commerce, zmieniając sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z konsumentami i optymalizując operacje. AI odgrywa coraz większą rolę w napędzaniu personalizacji i rozszerzaniu jej możliwości w różnych aspektach e-commerce. Zaawansowane chatboty i wirtualni asystenci napędzani AI stają się coraz bardziej wyrafinowani, znacząco zmniejsza obciążenie tradycyjnych centrów obsługi telefonicznej i zapewnia ciągłe zaangażowanie klientów.

Chcesz wykorzystać nasz przegląd rynku?

Udostępniając nasze materiały, pamiętaj o oznaczeniu naszego profilu. Dziękujemy za szacunek do naszej pracy i źródła informacji!

Chcesz zobaczyć pełną wersję przeglądu rynku? Zarejestruj się: